jeudi 11 octobre 2012

Best blog 17





I try to limit myself to a list of about 25 blogs I really like, and I follow them through my Google Reader. I read other blogs on an irregular basis, and make new discoveries everyday. I spend quite a bit of time on the internet, but I like to think it's (more or less) pointing in the right direction! (And anyway I have the excuse to do some textile research for my teaching!) 
But if I was to restrict myself to one and only blog to read (You know, the deserted island, which book would you take?) I would, without hesitating one second, choose Bicocacolors, written, or rather illustrated by Elena Nuez. This blog is of such visual quality, that it beats all others. Not only creative and visual people can enjoy it, but just everyone will agree, the blog abounds of beauty and inspiration treasures. Please run!

J'essaye de me limiter à une liste de 25 blogs que j'aime vraiment, et je les suis au travers de Google Reader. Je lis d'autres blogs, de façon irrégulière et je fais de nouvelles découvertes tous les jours. Je passe pas mal de temps sur internet, mais j'aime à croire que c'est (plus ou moins) dans la bonne direction! (De toute façon j'ai la bonne excuse de faire des recherches textiles pour mes cours!)
Mais si je devais me restreindre à un et un seul blog à lire, je choisirais sans hésiter une seconde Bicocacolors, écrit ou plutôt illustré par Elena Nuez. Ce blog est d'une telle qualité visuelle qu'il dépasse et de loin, tous les autres. Non seulement les personnes créatives et visuelles l'apprécieront, mais simplement monsieur et madame toutlemonde seront d'accord, le blog est magnifique et déborde de trésors d'inspiration. S'il vous plait, courez!









Best Blogs is a regular feature on this blo., You can check the other blogs I like here
Best Blogs est une colonne régulière sur ce blog. Vous pouvez voir les autres blogs que j'aime ici.



4 commentaires

  1. Hi Maryline,
    ahhh I'm excited!!! that my blog is choosen by you, thank you!
    make me happy! thanks again and again for this post!!!!

    A big big hello from Spain,
    Elena

    RépondreSupprimer
  2. wow... !!!
    quelle belle découverte!!

    RépondreSupprimer
  3. Les échantillons donnent envie. J'y cours.... Merci pour cette information artistique.

    RépondreSupprimer
  4. C'est une visite magnifique à faire mais prévoir beaucoup, beaucoup, beaucoup de temps car l'addiction est immédiate et l'on ne peut renoncer à ouvrir les articles plus anciens...

    RépondreSupprimer

On Instagram

© Mary & Patch. Made with love by The Dutch Lady Designs.